Derde dag Hong Kong

De volgende ochtend merken Jeff en ondergetekende dat we pas om 3 uur terug zijn gekomen in het hotel. We worden om 11 uur gewekt door geklop op de deur. Eerst denken we dat het de roomservice is, maar uiteindelijk blijkt het om Marvin en Barend te gaan. Wij gaan snel douchen en omkleden, terwijl zij alvast een bakkie koffie gaan doen bij de Starbucks op Central. Uiteindelijk spreken we af bij een park in Kowloon. Helaas hebben wij het verkeerde park op het oog en is er geen spoor van Marvin en Barend te bekennen. Aangezien we niet weten welk park we wel moeten hebben besluiten we dat Marvin en Barend maar onze kant op moeten komen en geven we door dat we in het zuidelijkste park zitten vlakbij de Symphony of Lights. Dit is een parkje waar rond 8 uur ’s avonds veel mensen op afkomen om de grootste lichtshow ter wereld te bekijken (volgens het Guiness Book of World Records).

We lopen er een rondje en gaan vervolgens nog een vlug ontbijtje doen bij een andere Starbucks die daar zit. Het begint een trend te worden deze vakantie. Na ons ontbijt starten we de tweede looproute. Deze brengt ons o.a. langs de diverse winkelstraten die Kowloon rijk is, en het Kowloon park wat een soort vondelpark is maar dan met chinezen. Dat het een actief volkje is zien we als we door het park lopen. Een paar chinezen zijn aan het oefenen met zwaarden terwijl andere aan het worstelen zijn. Nadat we het park uitgaan gaan we richting de Star Ferry welke zich naast het symphony of lights gedeelte bevindt.

De Star Ferry is de bootverbinding tussen Kowloon en Hong Kong Central en brengt ons binnen 10 minuten naar de overkant waarbij we flink kunnen genieten van de skyline. We hebben nog 1 highlight over op Hong Kong Island en dat is the Peak (het hoogste punt van het eiland). Aangezien het 16:30 is en de zon al daalt besluiten we die morgen te doen en een terrasje te pakken bij het International Finance Center. Al snel wordt het donker en hebben we een geweldig uitzicht over de baai.

Rond half 8 gaan we weer met de boot naar de overkant om the Symphony of Lights bij te wonen. Het idee is erg leuk; tientallen gebouwen die hun lichten gebruiken op de maat van de muziek die afgespeeld wordt. Maar bij de uitwerking is het oordeel van de groep toch wel dat er iets meer van het spektakel verwacht werd. We gaan wat eten bij een lokaal chinees tentje; het moest er toch een keer van komen. Wanneer we plaats nemen aan ons tafeltje zien we dat we de enige westerlingen zijn in het restaurant. Het eten is redelijk maar niet heel bijzonder. Het komt uiteindelijk neer op noodles of rijst met vlees. We besluiten de dag te eindigen in de lobby van het hotel.